středa 16. února 2011

Opravdu je nutné tloustnout?

Když píšu tenhle článek, je právě doba oběda. Protože jsem líný, zůstávám sedět v kancelářském křesle instituce, která mě na ní posadila, a pomalu do sebe soukám energetickou tyčinku. Proč? Nic jiného tu totiž nemám.

Hodně z nás to zná. Kalhoty, které jsme si koupili před rokem nedopneme a oblíbené tričko se zřejmě taky srazilo. Boty na tkaničky jsme už dávno vyměnili za nazouvací. Víc než 4 schody nám zvyší puls čtyřnásobně a při opalování na pláži nás Greenpeace tahají zpět do vody. Někdo to řeší víc, někdo míň, ale málokomu je to jedno. Špeky. Když ztloustnete, jsou všude. Na nohách, na zadku, na bocích, na břiše, nakonec fungují i jako příslušenství k bradě. Jsou dokonce i na pitomých reklamách, jako je ta vlevo. Zbavit se jich je skoro nemožné, alespoň ne stylem "zítra začnu cvičit".

Nejsem odborník na výživu ani fitness, proto se tady nedočtete jak zhubnout. A i kdybyste jste se to dočetli – ruku na srdce – opravdu to zkusíte naplno? A tím myslím, pravidelné cvičení a přísnou dietu. Pravděpodobně ne. Dřív, nebo později se začnete, stejně jako já, na něco vymlouvat. Vlastně na cokoliv. Dneska jsem dlouho v práci, venku je hnusně, musím nakoupit, musím za psem, není mi dobře, je mi až moc dobře, v Číně je tsunami nebo mi umřel křeček. Ve skutečnosti jsme jen líní tvorové, co si neuvědomují důsledky. Nebudu moralizovat, slušně nahuštěná pneumatika kolem pasu mi to nedovoluje, ale zamysleme se na chvilku co je důležitější – jsem to já teď a tady, nebo jsem to já po zbytek života? Koneckonců – zítra mě může přejet auto, tak proč si to dnes neužít – carpe diem, budou někteří z vás oponovat. Ale jaká je reálná pravděpodobnost, že vás to auto skutečně smete?

Takže proč netloustnout? Je to jednoduché – za 10, 20, možná 30 let to všichni pochopíme. Bolest kloubů, žaludku a podobná svinstva už se pomalu zahřívají, aby nás dostala. Netvrdím, že máme jíst nějak extrémně zdravě – nakonec většina racio, bio a podobných blbostí je fakt hnus a navíc nehorázně předražených. Ale taky do sebe přece nemusíme cpát bůček k snídani, obědu a večer dvojitý. Nikdo taky nechce, abychom denně běhali pět kilometrů. Ale proč se občas místo výtahu neprojít po schodech? Když tloustneme, neotravujeme navíc jen sebe. Víc se potíme, jsme pomalejší, máme větší spotřebu a náklady na udržení našeho zdraví jsou větší, čímž už zatěžujeme celou společnost, ne jen sebe.

Život je krátký, ne že ne. Tak proč si ho ještě zkracovat?

A tímto si slibuji, že zítra začínám hubnout. :)

Foto zdroj: 5mzen.com (upraveno)

Žádné komentáře:

Okomentovat