úterý 30. srpna 2011

Opět operátoři...

Je vůbec možné mít tolik problémů s našimi drahými (doslova) mobilními operátory? Po mém znechucení T-Mobilem je tu další adept na cenu "Bordelář roku". Slovutná Telefonica O2, dříve Eurotel a Telecom. 

Abych Vás tak nějak uvedl do situace - Eurotel byl první operátor, jehož služby jsem využíval. Asi jako většina z nás, která zažila příchod mobilů do ČR. Když společnost převzala španělská Telefonica, čekal jsem krok k lepšímu. Opak byl pravdou a tak jsem prostě zvedl kotvy předplacených tarifů a přesunul jsem se k T-Mobile (jak pošetilé). Po čtyřech letech, když konečně moje znechucení modrým operátorem odeznělo, přistoupil jsem na jedinou možnost, jak zapojit pevný internet do bytu - uvázal jsem se O2 a jejich službě Fiber. 

ŠTVOU VÁS OPERÁTOŘI? PŘIDEJTE SE K NAŠÍ INICIATIVĚ "Den zákazníkovy odplaty mobilním operátorům" NA FACEBOOKU!

Je to skvělá věc, ten Fiber. Málokdo ho zná, jde totiž o pilotní projekt internetu vedeného optickým kabelem. Funguje bezvadně, za rok a půl bez jediného výpadku či zpomalení rychlosti (na rozdíl od UPC, které jsem využíval v předchozím bytě). Fiber je rozhodně budoucnost a jsem rád, že jsem si ho mohl vyzkoušet. Má to však jedno velké ALE. To ALE by se dalo charakterizovat jako oddělený účetní systém a speciální zákaznická linka. Oddělený účetní systém, říkáte si? Je to tak. Fiber totiž nemůžete spárovat s žádnou další službou, kterou O2 nabízí. Takže ani s mobilním internetem, který jsem si v dobré víře k Fiberu přivzal, když jsem jej potřeboval.

Zpět k systému. Fiber se Vám přidělí pod referenčním číslem, platebně se ale tváří jako pevná linka. Má to jeden háček - pokud chcete zadat v elektronickém bankovnictví jedné z bank příkaz, prostě Vám to není umožněno, protože si s tím díky jakési rámcové smlouvě banka nedokáže poradit. Nezbývá, než tedy čekat každý měsíc na vyúčtování a platit poštou, převodem, nebo na pobočce. A před tím posledním chci právě varovat. Nedělejte to. Nikdy. Pracovníci na pobočkách totiž obvykle netuší, co s platbou za Fiber provést. Jinak si neumím vysvětlit, že už třikrát po sobě (!) ztratili platbu. Ano, trojka a za ní x symbolizují totální neschopnost miliardové firmy. Obratná argumentace firmy a moje nesystematičnost v ukládání dokumentů (prostě jsem ztratil potvrzení v hordě jiných papírů) mě přinutili myslet si, že je chyba ve mě. Až do včerejška, kdy mi přišla druhá upomínka na platbu. Upomínka byla vystavena 22.8.2011. Nevěřil jsem svým očím, protože doklad o platbě jsem si shodou okolností ponechal. Datum na něm? 16.8.2011! 

Ok, říkám si, za 6 dní nepřipsali platbu. Zajedu tam, abych to zkontroloval. A výsledek? Platba nebyla připsána ani 29.8.2011 a pracovník v modrém tričku na mě koukal, jak kdybych potvrzení o platbě zfalšoval. Chci slevu, říkám. Strávil jsem dohledáváním dokumentů víc času, než využíváním internetu. Nehledě na peníze za parkovné, benzín, opotřebení vozu a další. Bohužel pane, na pobočce Vám slevu dát nemůžu, zavolejte na linku Fiber. Nesmysl, volám tam pořád, ukončeme tedy smlouvu. Bohužel pane, jedině telefonicky na lince Fiber. Mohu Vám ještě nějak pomoci?

Závěr a ponaučení: žádné, tady prostě zůstává rozum stát.

P.S. Někdy příště Vám popíšu situaci z minulého týdne, kdy se mi (opět) Telefonica pokusila naúčtovat odstupné 4,1 miliardy korun českých. Nekecám. 

Žádné komentáře:

Okomentovat